28 Aralık 2014 Pazar

SANDALYE KAPLAMA...

Merhaba...Merhaba...Merhabalar...
   
      Buuuu kadar arada sonra ne kadar selam versem azdır galiba.Elde olmayan bir çok nedenle ki en önemlisi bilgisayarın bozulmasıyla yaptıklarımı,uğraştıklarımı yayınlama fırsatım olmadı.Resimler  o kadar çok birikti ki inşaallah bundan sonra düzenli yayınlamaya çalışacağım.Belki sizlere fikir olur...
    Çünkü bende öyle oluyor bazen.Hiç aklıma gelmeyen bir şey bloglarda gördüğüm yayınlarla şimşekleri çaktırıveriyor.
     Bu kadar gevezelikten sonra gelelim sandalye kaplamaya...Benim gibi siz de küçük değişiklerle mutlu oluyorsanız inanın hiç zor değil.Elinizdeki,evinizdeki eşyalara küçük dokunuşlarla büyük değişiklikler elde edebilirsiniz. Bu mutluluklar hiç de küçük olmuyor.
 
     aaaaaaaaaaaa....Yine çok uzattım...Bu sefer başlıyorum anlatmaya.

     Bunlar benim mutfak sandelyelerim.Daha önce mutfak masama örtü,runner ve perde dikerek bir takım oluşturmuştum.Takımım burda...Şimdi aynı kumaştan sandalyelerimi kapladım.

    Sandalyelerimin üzeri deri kaplamaydı.Bu kaplamayı sökmedim.İlerde eski haline dönmek istersem zor olmasın diye.Şimdi aklınızdan geçebilir.Deri kaplamadan dolayı kaba durmadı mı diye,Ama  hiç belli bile  olmadı.
     geleyim yapım sırasına.Öncelikle Bu deri kaplama kısmı tornavidayla cıkardım.


Bu şekilde çıkardıktan sonra altta siyah kalın bir poset ile kaplamışlardı.Bu bölümü çıkardıktan sonra sandalyenin oturma kısmını resimde görüldüğü ölçüye göre kestiğim kumaşı ortalayarak yerleştirdim.Tabi kenarlarda 15-20 cm pay bıraktım.



Daha sonra zımba makinesiyle bir kaç yerden kumaşı tutturuyoruz.Bir nevi teğel atıyoruz ki bi hata olursa dönüşü kolay olsun.
 Bu şekilde teğel attıktan sonra eğer potluk yada başka br sıkıntı yoksa zımba ile her tarafından sağlam bir şekilde kaplıyoruz.Gelelim köşeleri yapmaya.Öncelikle köşelerdeki kumaş fazlalıklarını resimdede görüldüğü gibi makasla azalttım.Aslında küçükken hepimiz defter kapladık.Daha sonra defterlerin köşelerii yaptığımız gibi köşeleri katlayarak zımbaladım.



VE deeee bu kadar...En son yerine monte edildi.


Dört tane sandelyem vardı.İkisini kızmızı ikisini de desenli kumaşımdan yaptım.
Sandelyelerimi kaplama serüvenim bu kadar.
Ama ben bir kaç şey eklemeden duramayacağim.Sandelyeleri kaplarken harcadığım vakit bu psotu hazırladığımdan daha kısaydı emin olun;););)

Yani çok da zor ve uğraştırıcı değil.Ayrıca bu sandalyeleri kaplamak bana sadece 10tl ye maloldu.Hatta biraz da kumaşım attı.Onlardan da ya mutfak önlüğü ya da bi ekmek torbası dikmeyi planlıyorum.Yapınca paylaşırım inşallah.

Şimdilik görüşmek üzere.
Allaha emanet olun.
Bol hobili günler diliyorum...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder